Groen kiest voor continuïteit in provincieraad

05/05/2018 - Persmededeling provincieraadsfractie

De leden van Groen zijn tevreden over het werk dat de groene provincieraadsfractie de afgelopen jaren geleverd heeft. Drie van de vier huidige provincieraadsleden zijn verkozen als lijsttrekker voor hun kiesdistrict: Fractieleidster Gerda Schotte voor het kiesdistrict Brugge, Wevelgemnaar Maarten Tavernier voor Kortrijk-Roeselare-Tielt en Herman Lodewyckx uit Oostende voor Oostende-Westhoek. Alex Colpaert koos er zelf voor om niet meer vooraan de lijst te staan. Zes jaar geleden was deze vierkoppige fractie volledig nieuw in de provincieraad en ze mogen dus hun werk verder zetten.

Groen heeft de wind in de zeilen en verwacht dat ook minstens in 1 kiesdistrict een tweede kandidaat verkozen wordt.

In Kortrijk-Roeselare-Tielt staat Ilse Bleuzé op de tweede plaats. Ilse verhuisde recent van Harelbeke naar Kortrijk, werkt als opvoedster bij mensen met een mentale beperking en is in haar vrije tijd onder andere actief in de Kortrijkse Stadsboerderij en Ventiel en vereniging die activiteiten organiseert voor mensen met jongdementie.

In kiesdistrict Brugge werd gekozen voor jonge en sportieve kracht Robin De Lille, 28 jaar. Robin werkt als Okan-leerkracht in het KTA in Brugge en is liefhebber van basketbal.

In Oostende-Westkust gaat dit over Shari Platteeuw. Shari was in het verleden gemeenteraadslid voor Groen in Ieper en is na een tijdje afwezigheid opnieuw in Ieper komen wonen. Shari werkt als erfgoed-consulent bij CO7 Poperinge, het samenwerkingsverband voor cultuur en erfgoed van enkele steden en gemeentes in de zuidelijke Westhoek.

lijsttrekkers Groen

Gerda Schotte,
Maarten Tavernier,
Herman Lodewyckx,