West-Vlaamse provinciefractie goed vertegenwoordigd in partijorganen Groen

23/01/2015 - Persmededeling

Groen LogoVorige zaterdag werd provincieraadslid Maarten Tavernier aangeduid als West-Vlaamse vertegenwoordiger in het nationaal partijbestuur van Groen, zeg maar het dagelijks bestuur van de partij. Maarten kreeg in 1 stemronde de steun van de meerderheid van de 140 leden die in aanloop van de nieuwjaarsreceptie een aantal vertegenwoordigers kwamen kiezen. Maarten is 37 jaar en woont in Wevelgem. Hij heeft al een ruim palmares binnen Groen West-Vlaanderen: regionaal en provinciaal voorzitter en secretaris, campagneleider, vertegenwoordiger in de politieke raad en sinds eind 2012 provincieraadslid. Hij is ook 1e opvolger voor het Vlaams parlement.
Maarten is zowel professioneel als in zijn vrije tijd met natuur en milieu bezig en legde in zijn kandidatuur de nadruk op het sterker op de kaart zetten van dit thema. Ook vindt hij de wisselwerking tussen het nationale niveau en de leden belangrijk, en wil werken aan een goede communicatie.

Daarnaast werd Oostendenaar Herman Lodewyckx opnieuw verkozen als een van de vertegenwoordigers in de politieke raad. Dit orgaan is zowat het parlement van de partij en komt maandelijks op zaterdag samen in Brussel. Tijdens de vorige periode was Herman vertegenwoordigen vanuit de fractie, maar door een statutenwijziging waren er geen gereserveerde plaatsen meer en moest ook Herman het vertrouwen krijgen van de leden. Herman zet in de politieke raad zijn ervaring als provincieraadslid, voormalig OCMW-raadslid, gepensioneerd docent en filosoof in.