Groen West-Vlaanderen zet kiezer centraal met slotcampagne 'Aan u het woord'

20/05/2014 - Persmededeling

Groen trapte vandaag zijn West-Vlaamse slotcampagne op gang in Roeselare. In deze West-Vlaamse centrumstad zit Groen sinds 2013 mee in het bestuur, voor het eerst in de geschiedenis in een West-Vlaamse centrumstad. In de slotcampagne geven de groenen aan kiezers het woord om nu al hun prioriteiten voor de komende jaren mee te geven. "Voor ons gaat het om mensen, niet om wie welk postje na de verkiezingen zal binnenrijven," aldus lijsttrekker Bart Caron (Vlaams), Wouter De Vriendt (Federaal) en Bart Staes (Europees). Zij gaven vandaag de start van de slotcampagne.

De afgelopen weken waren de groenen massaal de baan op om hun prioriteiten aan de West-Vlaming voor te stellen. Volgens peilingen slaagt Groen erin meer kiezers naar zij toe te trekken. De boodschap slaat aan. Groen schuift 5 groene werven voor West-Vlaanderen naar voor:

1. Meer en betere jobs

2. Rechtvaardige belastingen

3. Een echte aanpak van de wachtlijsten

4. Duurzame en betaalbare energie

5. Bewaren van de open ruimte

In de slotcampagne geeft Groen nu het woord aan de kiezers. Zij kunnen op een ludieke manier hun prioriteit of droom voor de toekomst kenbaar maken. De afgelopen weken werd duidelijk dat de West-Vlamingen open staan voor de oplossingen van Groen. "De West-Vlaming zal op 25 mei zijn/haar stem laten klinken. Wij willen luisteren naar die stem. Aan al wie nog twijfelt zeggen we: Voor fris beleid en meer sociale ambitie in de regering kan je op Groen rekenen."

Aan het woord

Bart Caron en Wouter De Vriendt