Provinciefractie en Groen Plus lanceren folder rond duurzame voeding

21/11/2013 - Persmededeling provincieraadsfractie

Eten en drinken doen we elke dag, weinig dingen hebben dan ook zo'n direct impact op onze gezondheid dan voeding. En ook de ecologische voetafdruk van voeding is gigantisch.

Dat inspireerde de provincieraadsfractie en Groen Plus, de seniorenwerking van Groen, om een folder te maken over duurzame voeding. Met informatie, maar vooral met concrete tips - van restaurant- tot webtips en recepten - en telkens ook een luikje over wat het provinciebestuur doet. Een positieve benadering, door concreet te tonen en inspiratie te bieden hoe het beter, lekkerder en gezonder kan.

Er komen 6 thema's aan bod:

• De korte keten
  • Minder vlees, goed voor milieu en gezondheid
  • Zelf groenten kweken: vers, gezond & lekker
  • Kies voor duurzame vis
  • Leef mee met de seizoenen
  • Kies voor bioproducten

Deze worden telkens gebracht door een van de provincieraadsleden of iemand van Groen Plus, de seniorenwerking van Groen, met een persoonlijke toets.

De persvoorstelling werd georganiseerd in één van de restauranttips, vegetarisch restaurant Nectar uit Kortrijk, dat elke dag een verrassend gevarieerd bord voorschotelt voor een zeer betaalbare prijs.

De komende weken en maanden gaan de provincieraadsleden, Groen Plussers en de lokale groepen op pad op markten en andere activiteiten om deze folder bij de West-Vlaming te krijgen.

Maarten Tavernier
Provincieraadslid