N-VA en Groen West-Vlaanderen bezoeken Oostendse armoedevereniging

13/07/2013 - Persmededeling provincieraadsfractie

N-VA en Groen West-Vlaanderen bezoeken op maandag 1 juli 2013 de Oostendse armoedevereniging BMLIK. De Beweging van Mensen met Laag Inkomen en Kinderen VZW (BMILK) ontvangt de twee politieke provinciale fracties naar aanleiding van een donatie aan deze armoedevereniging.

Fractievoorzitters Kristof Pillaert (N-VA) en Gerda Schotte (Groen) aan het woord: "De schenking van 1900 Euro is er gekomen naar aanleiding van de rede van de gouverneur in december vorig jaar. Dat er voor dergelijke gelegenheden geen presentiegelden moeten gegeven worden is niet meer dan normaal. Als de rede van de Gouverneur dan nog eens 'Armoede' als onderwerp heeft, in tijden van crisis, is deze vergoeding helemaal te gek. Zo hebben de fracties beslist om de presentiegelden van hun aanwezige fractiegenoten weg te schenken aan een organisatie die zich verdienstelijk maakt in de sector van de armoede, het BMLIK dus. N-VA West-Vlaanderen telt 20 provincieraadsleden en Groen West-Vlaanderen."

persartikel

Gerda Schotte,