Provincieraadslijst Groen district Tielt volledig

11/09/2012 - Persmededeling

De lijst in Tielt wordt getrokken door Lut Dornez. Zij was in een vorige legislatuur gemeenteraadslid in Tielt. Samen met haar man Jacques zet ze zich al sinds het prille begin van Agalev in voor het groene gedachtegoed in de regio. Sinds 2004 is Lut op pensioen na een loopbaan als klinisch laborante en docente. Haar thema's zijn stedelijke mobiliteit, open ruimte en groen. Lut is een bekend keramiste, afgestudeerd aan de Academie van Tielt.

Provinciaal partijvoorzitter Mike Van Acoleyen uit Ingelmunster versterkt de lijst op de tweede plaats. Mike is milieuconsultant bij een internationaal adviesbureau en werkt mee aan het uittekenen van het Europese afvalbeleid. Hij legt zich graag toe om de thema's milieubeleid, milieuhinder en duurzame economie. Daarnaast zijn trage wegen en dierenwelzijn eveneens thema's waar hij graag actief rond is.

Een opvallende persoonlijkheid op de lijst is Priester Etienne Mathieu Vanherck uit Tielt. Als priester is hij al vele jaren geëngageerd in diverse verenigingen. Hij zet zich onder meer in voor de vzw 'Rent a Priest'.

Lijstduwer en jongste kandidaat op de lijst is Lieven Pype uit Ardooie, actief rond eerlijke handel en rond sociale thema's.
Daarnaast versterken Hilde Naessens en Heidi Vanderhelst de lijst van zes waarmee Groen in de regio Tielt naar de stembus trekt voor de provincieraadsverkiezingen.

DISTRICT TIELT

1. Dornez Lut, 68 - Tielt

2. Van Acoleyen Mike, 44 - Ingelmunster

3. Naessens Hilde, 55 - Oostkamp