Provincieraadslijst Groen Regio Oostende volledig

25/06/2012 - Persmededeling

De provincieraadslijst van Groen voor de provincieraadsverkiezingen in de regio Oostende brengt heel wat verscheidenheid samen.

Herman Lodewyckx trekt de lijst. Hij brengt niet alleen ervaring binnen vanuit de interne werking van de partij als jaren lang lid van de politieke raad, maar ook als gewezen OCMW-mandataris in Oostende. Daarnaast bekleedt hij in Oostende bestuursfuncties binnen Toerisme Oostende, is lid van de Economische Raad van Oostende, van de Stedelijke Raad voor Ontwikkelingssamenwerking, van de Cultuurraad en is ook woordvoerder van de lokale werkgroep Fietseling.
Vanaf oktober gaat Herman op pensioen als docent aan de KHBO, maar de tijd die vrijkomt zal hij aan de provincie chenken, wanneer de kiezers dit wensen.

De tweede plaats wordt ingenomen door Erica Blomme die in Middelkerke/Westende geen onbekende is in de plaatselijke Noord-Zuidwerking. Erica is er tevens OCMW-raadslid namens het progressief kartel. Uit Oostende kennen we ook Dominique Lubaki die reeds jarenlang de bezieler is van diverse Afrikaanse groepen. Via sportieve ontmoetingen wil hij de universele taal van de sport als een band tussen mensen smeden. Marleen Maes is van de De Haan, maar Sammy Roelant werkt in de Haan. Andrea Otlet startte Groen op in Bredene en Christ Vandemoortele vertegenwoordigt Groen Plus in West-Vlaanderen. Natacha Waldmann is de jongste op onze lijst. Lijstduwer is Renaat Devreese. Renaat is bekend van de geitenboerderij en kaasmakerij 't Reigershof in Klemskerke/De Haan. Sinds 1998 zijn ze overgeschakeld op biologische landbouw.

1. Herman Lodewyckx, 60 j, Oostende
  2. Erica Blomme, 54 j, Westende