Brochure 'Groen! in de Westhoek'

12/01/2010 - Persmededeling

Al te vaak wordt minachtend gedaan over de Westhoek als achtergebleven streek of een ouderwetse bezienswaardigheid. En toch heeft deze streek heel wat troeven : ze is een aantrekkingspunt voor mensen uit de steden, die naar hier komen om te genieten van rust, stilte, mooie landschappen en lekkere streekproducten.

De Westhoek straalt gezelligheid en warmte uit en het is er genieten met alle zintuigen.
Groen! wil dit zo houden. Een plek om te rusten voor wie het nodig heeft, maar ook een plek die leefbaar blijft voor kleine leefgemeenschappen en waar kleinschaligheid een troef blijft. Waar mensen de kans krijgen om voor elkaar te zorgen en van elkaar te genieten.

Deze streek kent natuurlijk ook zijn problemen en Groen! denkt en werkt aan oplossingen die goed zijn voor de inwoners jong en oud, ziek of gezond en het aangenaam houden voor de bezoekers.

Deze brochure, zie bijlage, is het verhaal van Westhoekbewoners. Ze werd samengesteld door Groen!leden die overtuigd zijn dat deze streek een uitstekende plek is om als kind op te groeien of om er oud te worden. Maar er ook van overtuigd zijn dat het met een Groen!beleid nog beter kan.

Kathleen Bevernage, Streekverantwoordelijke Groen Westhoek 0472 83 25 49
Mike Van Acoleyen , Voorzitter Groen!West-Vlaanderen