2009 biedt kansen!

10/01/2009 - Persmededeling

Zaterdag 10 januari organiseerde Groen! haar jaarlijkse receptie om het nieuwe jaar 2009 in te luiden. Voor de aanwezige Groen! leden en sympathisanten kon Mieke Vogels, Groen! voorzitster, haar boodschap van kansen en durven kiezen voor verandering brengen. Groen! wil tegenover het neoliberale failliet en het restauratieverhaal van de CD&V, de Groene New Deal plaatsen.

Dankzij de Groene New Deal kan onze maatschappij de handen in elkaar slaan om zo duizenden nieuwe jobs te creëren die meehelpen aan de opbouw van een duurzamere samenleving. Voorzitster Mieke Vogels en ondervoorzitter Wouter Van Besien hebben samen een groen boekje geschreven met 5 sleutels voor een groene samenleving.

Die sleutels zijn: een nieuw kompas voor onze economie die echte waarde meet en niet enkel financieel gewin, de groene New Deal waarbij milieu en economie hand in hand gaan, het basisinkomen zodat we opnieuw werken om te leven en niet omgekeerd, de onthaaste schooldag die alle talenten van onze kinderen ontwikkelt en ten slotte sociale ecowijken waar er opnieuw gebouwd wordt aan sociale contacten en volop geïnvesteerd wordt in energiebesparing. U kan de speech van Groen! voorzitster Mieke Vogels hier nalezen. Het Groene Boekje met 5 sleutels voor een groene toekomst kan je hier ontdekken.

Mieke Vogels,
Voorzitter Groen!