Groen! plant mee aan het Kom op tegen kankerbos

22/03/2009

Zondag 22 maart was het weer een hoogdag voor Groen! West-Vlaanderen.
Voor de 6de maal werd immers een Kom op tegen Kankerbos aangeplant.
In het Vloethemveld in Zedelgem hebben tal van kandidaten voor de Vlaamse en Europese verkiezingen zoals Bart Caron, Maarten Tavernier, Annemie Descheemaeker, Gerda Schotte, David Vanmoerkercke, Bruno Mostrey, Remi Cansse en nog een 30-tal leden de 300.000ste boom geplant voor Kom op tegen Kanker.
Ook Groen!Zedelgem was uiteraard sterk vertegenwoordigd met ondermeer de aanwezigheid van Martine De Meester en Ivan Lahousse (gementeraadsleden), Lucia De Witte (OCMW-raadslid), Dirk Ghyoot (voorzitter Groen!-Zedelgem), Joris Nauds en nog een 6-tal andere leden van Groen! Zedelgem.
Tijdens de zesde plantdag werden op vijf plaatsen in Vlaanderen 53.000 nieuwe boompjes geplant.
'De 300.000 bomen die de voorbije jaren al voor Kom op tegen Kanker geplant zijn, halen per jaar zowat 100 ton fijn stof uit de lucht.'
Het Vloethemveld in Zedelgem werd met 40 ha uitgebreid en een deel daarvan is een echt Groen!-bos.

Bart Caron

Maarten Tavernier