Groen! Wevelgem herwaardeert trage wegen

25/10/2008

Groen! Wevelgem wil de trage wegen in de gemeente toegankelijk en aantrekkelijk houden. Om deze vraag kracht bij te zetten, werden 11 van die anonieme trage wegen omgedoopt tot Brouwerijpad, Bakkerspad, Ballokpad, Ter Couterepad, Sportsteeg, Koffiepad, Tramstatiepad, Posthoornpad, Marremgoedpad, Neerbeekpad en Leeuwkesweg.
Carlo De Winter geeft meer uitleg bij de actie:"Waarom zouden trage wegen anders behandeld moeten worden dan gewone wegen? Ze zijn volgens ons even belangrijk en daarom hoort daar ook een straatnaambordje bij. We vragen aandacht voor de veld- en buurtwegen waarvoor het bestuur of de bewoners niet altijd voldoende waardering hebben. Op sommige landelijke wegen schuiven landbouwers elk jaar een stukje op en nog andere trage wegen worden gebruikt om grasmaaisel of ander afval te deponeren. Het zijn nochtans verbindingen die ingericht zijn voor zachte weggebruikers. Sinds kort hebben alle gemeenten geüpdated digitaal kaartmateriaal met alle buurtwegen en dus alle troeven in handen om die de nodige aandacht en onderhoud te geven."
Groen! wil dat alle trage wegen behouden blijven en dat er opgetreden wordt bij het onwettig afsluiten ervan.

Enkele foto's:
Posthoornpad