Veel diversiteit bij kandidaten provincieraadslijst Groen voor regio Brugge

28/06/2018 - Persmededeling provincieraadsfractie

De lijst voor de provincie voor het district Brugge wordt getrokken door Gerda Schotte. Zij is 62 jaar en zetelt momenteel in de provincieraad als fractieleidster, ze was vroeger ook gemeenteraadslid in Brugge. Ze woont in Brugge en is sinds één jaar met pensioen. Ze werkte voordien als inspecteur bij Zorginspectie waar ze controles deed bij welzijnsvoorzieningen in de regio. In de provincieraad volgt zij onder andere de dossiers rond ruimtelijke ordening op. Het behoud van voldoende open ruimte in de provincie is hierbij het leidmotief.

Tweede op de lijst staat Robin De Lille. Hij is met 28 jaar de jongste kandidaat en OKAN-leerkracht in KTA Brugge. Hij werkt met anderstalige nieuwkomers tussen 12 en 18 jaar en volgt hen later ook op in het regulier onderwijs. In zijn vrije tijd speelt hij basketbal in Koekelare. Bij de komende verkiezingen is hij ook lijsttrekker voor Groen in Middelkerke.

Millie Hemelsoen uit Brugge is een 35-jarige mama van 2 kinderen die streeft naar een betere wereld voor hen. Zij doet dit door zelf zoveel mogelijk milieubewust te leven en dit ook door te trekken op professioneel vlak als groene ondernemer van de ecowebshop Kudzu.

Maxim Perseyn uit Torhout is 43 jaar, gehuwd en trotse papa van een dochter van 7 jaar. Hij is reeds 24 jaar werkzaam in de bouwsector en is sinds 2017 freelance bouwkundig tekenaar. Het ecologisch/duurzame aspect van gebouwen en woningen in het bijzonder liggen hem nauw aan het hart. Hij bouwde zelf hun strobalen woning en heeft veel expertise op het vlak van passieve woningen, BEN woningen (Bijna EnergieNeutraal) en Benoveren. Deze expertise wil hij graag inzetten in de provincie.

Nel Rosiers uit Knokke is 69 jaar en actrice/regisseur. Ze is de oudste kandidaat op de lijst maar nog steeds heel actief, onder andere als voorzitter van Groen-Plus Knokke-Heist en lid van Natuurpunt. Haar interesses zijn vooral natuurlijke en holistische geneeswijzen en Bio en Fair Trade. Ze hecht veel belang aan stilteplekken waar mensen tot rust kunnen komen in de drukte van de stad.

Paul Braem uit Zedelgem is 59 jaar en momenteel OCMW-raadslid in zijn gemeente. Hij is directeur van een woonzorgcentrum in Brugge en coördinator van het zorgnetwerk jongdementie. Hij is lid van Natuurpunt en Velt en in zijn vrije tijd actief in de plaatselijke wereldwinkel. Zijn hobby's zijn muziek, literatuur, basket en koken.

Sabine Vanquaethem woont in Damme en is 56 jaar. Ze is kwaliteitscoördinator in de sociale sector (gehandicaptenzorg) en is geëngageerd in verschillende organisaties. Ze is bestuurder bij De Ark Moerkerke-Brugge, bestuurder bij vzw Yot Brugge en coördinator van het Oudejaarsfeest voor alleenstaanden en kansarmen in Brugge en dit vanuit haar engagement in de Liergemeenschap van Brugge.

Kelly Daeninck uit Beernem is 39 jaar en verpleegkundige in het UZ Gent. Ze is ook praktijklector aan de Arteveldehogeschool in Gent.

Habi Demarest uit Brugge is onze lijstduwer. Hij werkt als zorgkundige en is oorspronkelijk afkomstig uit Rwanda. Hij kreeg van thuis uit het engagement mee om zich in te zetten voor anderen. Daarom kiest hij resoluut voor het verhaal van mensen verbinden, een hart voor de natuur en een eerlijke en gezonde maatschappij. Habi is ook actief als vrijwilliger bij nachtopvang in Brugge.

Op de foto ziet u van links naar rechts : Maxim Perseyn, Sabine Vanquaethem, Robin De Lille, Gerda Schotte, Nel Rosiers, Paul Braem en Kelly Daeninck. (ontbreken op de foto : Millie Hemelsoen en Habi Demarest)

Verkiezingen 2018

het kan anders