Provinciaal woonbeleid: mag 3 miljoen euro kosten, maar nog geen idee wat te doen

08/12/2016 - Persmededeling provincieraadsfractie

wonenNu de provincie straks geen welzijnsbeleid meer mag voeren, krijgt een deel van dat beleid de stempel 'woonbeleid'. Er zijn inderdaad nog heel wat uitdagingen op dat vlak in de provincie, zeker als we zuiniger met de beperkte ruimte willen omgaan. Maar het is uiteraard ook de bedoeling om zoveel mogelijk van het bestaande beleid onder een andere noemer verder te zetten.

In het budget 2017 wordt een omvangrijk bedrag van 3 miljoen euro voor het nieuwe woonbeleid voorzien. Op de vraag wat er met dat budget precies gaat gebeuren, blijft bevoegd gedeputeerde echter het antwoord schuldig.

Provincieraadslid Gerda Schotte: "Het zou logisch zijn dat er bij het budget ook een beleidsnota zou zijn met meer uitleg over wat er met dit bedrag van 3 miljoen euro zal gebeuren. We begrijpen dat men met een goed doordacht plan moet komen, maar nu wordt van de provincieraadsleden verwacht een soort van blanco cheque goed te keuren. Dat vinden wij geen manier van werken."

Gerda Schotte
provincieraadslid Groen

(afbeelding: www.sclera.be)

Groen! West-Vlaanderen, Sergeant De Bruynestraat 78-82, 1070 Brussel | 02 219 19 19 | E-mail | ©2012