Groene Kandidaten lijsttrekkers voor West-Vlaanderen

27/03/2012 - Persmededeling

Groen koos vandaag in een druk bijgewoonde algemene vergadering democratisch de lijsttrekkers voor de provincieraadslijsten.

Gerda Schotte woont in Brugge, is actief bij AGALEV sinds 1990 en nam al heel wat functies op binnen de partij, ze was o.a. gemeenteraadslid in Brugge van 95 tot 2001. Gerda is inspecteur welzijn bij Zorginspectie bij de Vlaamse Gemeenschap. Haar thema's zijn welzijn, wonen (als voormalig directeur van een sociale huisvestingsmaatschappij), ruimtelijke ordening . Gerda is mama van twee dochters, die al op kot zitten. Zij trekt de provincieraadslijst voor de regio Brugge. Op de tweede plaats staat Luc Depuyst uit Oostkamp.

Maarten Tavernier woont in Wevelgem en heeft ondanks zijn jongere leeftijd al een lange carrière binnen Groen achter de rug. Maarten is diensthoofd Milieu bij een gemeentelijke administratie. In zijn vrije tijd is hij actief in verschillende milieuverenigingen. Zijn thema's zijn milieu, natuur, mobiliteit en groene economie. Maarten is gehuwd en vader van twee jonge snaken. Maarten trekt de provincielijst in de regio Kortrijk. Annemie Descheemaecker uit Ledegem staat op plaats twee.

Lut Dornez woont in Tielt en is al sinds het prille begin actief in AGALEV. Sinds 2004 is Lut op pensioen na een loopbaan als klinisch laborante en docente. Haar thema's zijn stedelijke mobiliteit, open ruimte en groen. Lut is tevens ceramiste, afgestudeerd aan de Academie van Tielt. Lut heeft twee kinderen en zes kleinkinderen. Lut trekt de provincielijst in de regio Tielt.

Bram Vanacker woont in Roeselare en is sinds 2009 actief in de partij, als voorzitter van Jong Groen. Bram is electricien en arbeider bij Poco Loco en heel actief als vakbondsman. Zijn thema's zijn sociaal en gericht op werkgelegenheid en werknemersrechten. Hij engageert zich ook in de herdenking aan 100 jaar grote oorlog. Bram is alleenstaand en renoveert zijn eigen woning in het hartje van Roeselare. Hij trekt de provincieraadslijst in de regio Roeselare.

Herman Lodewyckx woont in Oostende en is reeds lang actief in de groep Oostende, waarvan twee periodes als OCMW raadslid. Herman is vele jaren lid van de politieke raad, het interne groen partijparlement, en heeft bestuurservaring bij Toerisme Oostende en de stedelijke raad voor Ontwikkelingssamenwerk1ing. Hij is woordvoeder van werkgroep Fietseling Oostende en beroepshalve lector ethiek aan de KHBO. Zijn thema's zijn toerisme, mobiliteit en ontwikkelingssamenwerking. Hij trekt de provincieraadslijst voor de regio groot Oostende.

Alex Colpaert woont in Poperinge en is sinds 2006 lid van Groen. Alex is verzekeringsconsulent in Nieuwpoort. In een vorig leven was hij als ACW'er gemeenteraadslid voor de CVP in Poperinge, maar voelt zich meer thuis bij het groene verhaal. Alex is actief lid binnen de KWB en zingt in het kerkkoor van Poperinge. Zijn thema's zijn natuur, wonen, het budgettaire verhaal. Alex is vader van drie zonen. Hij trekt de provincieraadslijst in de regio Ieper.

Carlo Herpoel 0496608238