Bart Caron lijsttrekker in West-Vlaanderen voor Groen!

14/02/2009 - Persmededeling

Bart CaronZaterdag 14 februari kozen de leden van Groen! West-Vlaanderen Bart Caron als hun lijsttrekker. Naast de lijsttrekker werden ook Wouter De Vriendt als lijstduwer en Sammy Roelant als eerste opvolger verkozen.

Als echte basisdemocratische partij zijn het bij Groen! de leden die beslissen wie hun lijst gaat trekken. Deze kandidaten werden met een overtuigende meerderheid verkozen. "Het voelt aan als thuiskomen in een warme partij," aldus Caron, "waar ik mijn motto's in de politiek kan terugvinden: een eerlijke levenshouding en gaan voor een rechtvaardige samenleving. Groen! staat voor een andere, ecologische economie op mensenmaat. Een maatschappij met oog voor 'kwalitijd', dit is tijd voor een kwaliteitsvol leven voor iedereen. Een maatschappij waar iedereen gelijk is en iedereen evenveel kansen krijgt." Als toekomstig parlementslid voor Groen! wil Caron prioritair werk maken van de ondersteuning van de lokale Groen! groepen. "Samen met alle West-Vlaamse Groen!-leden wil ik keihard de campagne invliegen en samen aan een beter toekomst bouwen."

Wouter De Vriendt werd in 2007 verkozen als Kamerlid en is de voorbije jaren uitgegroeid tot een vaste waarde in het parlement. "Ik ben een volbloed 'campagnebeest' en Groen! West-Vlaanderen mag rekenen op 200% inzet tijdens de campagne," verklaart De Vriendt. "De inzet is duidelijk: een egoïstisch en conservatief Vlaanderen of een solidair Vlaanderen met een moderne groene economie."

De leden kozen voorts voor Sammy Roelant als eerste opvolger en willen hiermee een jonge kandidaat voor het voetlicht brengen. Ex-caféuitbater Roelant is al enkele jaren actief in de Brugse politiek. "We staan aan het begin van een nieuw tijdperk," aldus Roelant, "met de huidige crisissen is er een grote voedingsbodem voor het groene gedachtegoed. En het is nu aan Groen! om dat aan de kiezer duidelijk te maken. Ik geloof ten volle dat dit mogelijk is en we op 7 juni een goed resultaat kunnen neerzetten om aan een betere samenleving te werken. Dit omdat het nodig is, Vlaanderen heeft nood aan een beter en meer ecologisch beleid. En Groen! is nodig om dit te realiseren."

Het West-Vlaamse provinciale partijbestuur is tevreden met deze beslissing die vandaag door de talrijk opgekomen leden genomen is. We zaten met een luxeprobleem met meerdere schitterende kandidaten en het was voor de leden dan ook geen makkelijke beslissing om de beste lijsttrekker te verkiezen. Na een goed debat zijn we uiteindelijk tot een overtuigende democratische beslissing gekomen, en vanaf vandaag beginnen we enthousiast en eensgezind aan de campagne op weg naar een verkiezingsoverwinning.

Alle Vlaamse kandidaten van Groen! zullen zich maandag 16 februari om 12h aan de pers voorstellen in het Groen! Huis (Sergeant De Bruynestraat 78-82, 1070 Anderlecht). Daarna volgt er een receptie met drank en eten zodat u de tijd en ruimte heeft om ook een persoonlijk gesprek met onze kandidaten aan te knopen.

Bruno Lapauw
Voorzitter pollcomité West-Vlaanderen

Contactpersonen:
Bart Caron: 0477 495810
Wouter De Vriendt: 0497 466586
Sammy Roelant: 0473 334081
Bruno Lapauw: 0486 213179 of bruno.lapauw@groen.be

Groen! West-Vlaanderen, Sergeant De Bruynestraat 78-82, 1070 Brussel | 02 219 19 19 | E-mail | ©2012