Groen! West-Vlaanderen heeft nieuwe voorzitter

18/03/2008 - Persmededeling

Ivan LahousseOp 27 februari werd op de provinciale ledenvergadering van Groen! West-Vlaanderen Ivan Lahousse als nieuwe voorzitter verkozen.
Hij volgt daarmee Annick Willemans op die sinds 1 januari landelijk partijsecretaris is en daardoor geen provinciaal voorzitter kon blijven.
Ivan Lahousse is 45 en woont in Veldegem, een deelgemeente van Zedelgem. Hij is sinds 1988 actief lid van Groen! en werd in 1994 het eerste groene gemeenteraadslid in Zedelgem. Momenteel doet hij een derde termijn als gemeenteraadslid. Doorheen de jaren was hij actief op arrondissementeel, op streek- en op provinciaal niveau. Hij werkte ook 5 jaar voor de partij.
In 2004 stond hij mee aan de wieg van de vernieuwde provinciale werking en werd hij verantwoordelijke voor de streek Brugge.
Ivan wil vooral werk maken van de politiek inhoudelijke dossiers, de uitbouw van de streekwerking, een goede externe communicatie op alle niveau's, de voorbereiding van het inhoudelijk congres eind dit jaar en de voorbereiding van het belangrijke verkiezingsjaar 2009.
Als voorzitter van onze provinciale werking wil hij, samen met het provinciaal partijbestuur, alle leden en onze sympathisanten werk maken van de verdere uitbouw van Groen! in West-Vlaanderen."
Ivan Lahousse
Voorzitter Groen! West-Vlaanderen

Bruno Lapauw
secretaris Groen! West-Vlaanderen