Groen! sluit zich aan bij oproep om globale aanpak N31

05/05/2007

Op 5 mei hielden de werkgroep Expresweg Veiliger, Groen vzw, de mensen van de basisgroepen, de Studie en Actie Komités van Sint-Andries, Sint-Baafs, Sint-Willibrord en Sint-Michiels samen met het Bloemendaele Comité een korte actie aan het kruispunt van de expresweg N31 en de Lege Weg.

Ondanks de goede vooruitgang aan de werken van de nieuwe tunnel aan de Koningin Astridlaan, en de toekomstige investeringen in de voetgangers- en fietsertunnel aan de Witte Molenstraat, de voetgangers- en fietsersbrug aan de Tilleghemstraat; de rotonde aan de Koning Albertlaan en de aanpak van het kruispunt van de Chartreuseweg missen de bovengenoemde verenigingen een visie voor de verdere heraanleg van de drukste gewestweg van Vlaanderen.
42.100 voertuigen (vermoedelijk zijn deze cijfers ondertussen al flink opgelopen) per dag maken van dit dodenlint, een dossier die de Vlaamse regering op korte termijn volledig moet aanpakken. Verder uitstel is onaanvaardbaar.

Groen! sluit zich aan bij de stelling dat er een globale aanpak moet komen, met ook de aanpak van de ontbrekende kruispunten op de N31 zijnde de Lege Weg, de Bevrijdingslaan, de doortocht van Lissewege en niet in het minst de doorsteken van de Zandstraat en de Diksmuidse Heirweg voor de zwakke weggebruiker in de directe nabijheid van een tiental scholen, jeugdlokalen en vele woonwijken.

Groen! West-Vlaanderen, Sergeant De Bruynestraat 78-82, 1070 Brussel | 02 219 19 19 | E-mail | ©2012