Nieuwjaarsreceptie in Oostende

27/01/2007

De nieuwjaarsreceptie van Groen! West-Vlaanderen ging dit jaar door in Oostende, de stad van Wouter De Vriendt, onze lijsttrekker voor de Kamer. Hij begeleidde ons eerst, samen met enkele mensen van de actiegroep Dement, op de wandeling 'Oostende door een groene bril'. We zagen enkele voorbeelden van hoe in Oostende niet altijd op een goede manier omgegaan wordt met erfgoed, cultuurbeleid en stadsontwikkeling.

Vera Dua en campagneleider Jos Stassen gaven ons, aangekomen in de 'Beau Site', eerst een voorproefje voor de campagne voor de federale verkiezingen, waarna we het glas konden heffen op het nieuwe jaar (met dank aan Violette Vansteelandt en haar ploeg voor de verzorgde catering).

Tijdens de receptie blikte provinciaal voorzitter Maarten Tavernier terug op de voorbije gemeente- en provincieraadsverkiezingen, met een attentie voor alle uittredende mandatarissen en een proficiat voor de (al dan niet nieuw) verkozenen. Na een ludiek intermezzo van Passiegroen!, schetsten lijsttrekker Wouter De Vriendt en lijstduwer en Europees parlementslid Bart Staes de uitdaging die de federale verkiezingen vormen. De speech van Wouter vindt je hier. En de aanwezigen... waren talrijk en deden er enthousiasme op voor de komende campagne.

Wouter De Vriendt en Regis Benoit
Wouter De Vriendt (gemeenteraadslid) en Regis Benoit (actiegroep Dement) gidsen ons door Oostende

Vera Dua
Hoog bezoek over de vloer