2000 betogers tegen A24 op wereldklimaatactiedag

04/11/2006

Samen met zo'n 2000 betogers stapten enkele West-Vlaamse groenen op de wereldklimaatactiedag mee om te protesteren tegen de aanleg van de nieuwe autosnelweg A24 vanuit Frankrijk. In Frankrijk lijkt het er hoe langer hoe meer op dat het traject via de N58 tussen Wervik en Menen verkozen wordt, wat in Vlaanderen een groot mobiliteitsprobleem zou betekenen. In Frankrijk rekenen de tegenstanders van het project op een Vlaams 'njet' om dit project, dat de logica van auto- en vrachtverkeer doortrekt, tegen te houden. Een njet dat momenteel enkel vanuit Groen! komt.

Manifestatie tegen A24
Enkele West-Vlaamse groenen tijdens de manifestatie.

Groen! West-Vlaanderen, Sergeant De Bruynestraat 78-82, 1070 Brussel | 02 219 19 19 | E-mail | ©2012